|
F- 14 a MiG- 29 |
Wysłany:
Wto Lut 06, 2007 7:53 pm |
|
|
Sam |
szeregowy |

|
|
Dołączył: 06 Lut 2007 |
Posty: 1 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Dziś z kolegą prowadziłem ożywioną dyskusję na temat dwóch samolotów wymienionych w temacie. Ja mówiłem, że MIG w bezpośrednim starciu ma szanse pokonać F- 14. Mój kolega natomiast twierdzi, że radziecka maszyna nie ma szans z amerykańską. Co o tym sądzicie wy? Zachęcam do wypowiedzi. |
|
|
|
|
|
Wysłany:
Wto Lut 06, 2007 8:13 pm |
|
|
tracker |
mł. chorąży |

 |
|
Dołączył: 16 Lip 2006 |
Posty: 451 |
Skąd: Wolne Miasto Gdańsk |
|
|
 |
 |
 |
|
Sam samolot nigdy nie walczy. Poki co to pilot jest najważniejszy. Historia wojen lotniczych zna setki przypadków gdy bardzo dobrze wyszkoleni piloci radzili sobie na duzo gorszym sprzęcie. Dzisiaj w dobie lektroniki i rakiet kierowanych to twierdzenie nie straciło nic a nic na znaczeniu. Więc jeśli za sterami "Kocurka" będzie siedział nowicjusz to nie pomogą mu ani radary ani superrakiety. I na odwrót. |
|
_________________ Cry HAVOC !!! and let slip the DOGS of WAR |
|
|
|
|
Wysłany:
Sro Lut 07, 2007 9:14 am |
|
|
wardog |
st. sierżant |

|
|
Dołączył: 04 Lut 2006 |
Posty: 191 |
Skąd: urynów |
|
|
 |
 |
 |
|
zgadzam się z powyższą odpowiedzią i dodam jeszcze ,ja osobiście myślę że gdyby uzbroić PZL-130 TB a za sterami usiadł by Wojnar ,dał by radę tomcatowi bez dwóch zdań |
|
_________________ judge COLT & seven jurors |
|
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany:
Pią Lut 09, 2007 2:41 am |
|
|
Marek-41 |
plutonowy |

 |
|
Dołączył: 21 Sty 2006 |
Posty: 63 |
Skąd: Warszawa |
|
|
 |
 |
 |
|
Witam.Myśle,że wszystko jest ważne,osiągi samolotu i doswiadczenie pilota.Jednak jak już zauważyli to piloci z 1-szej wojny światowej ,wygrywa najczęściej ten ,kto pierwszy zauważy przeciwnika.Osiągi tych maszyn są ogólnie podobne,ale całkowicie inna jest strategia ich uzycia.Rosanie z założenia nie mają do swoich ludzi pełnego zaufania,więc ich sposób walki jest całkowicie podporzadkowany tej taktyce.Pilot miga ma wykonywac polecenia i niema tak dużej swobody działania jak piloci F-14.Tak też byli szkoleni wszyscy piloci migów,również z innych krajów.Dodając do tego przepaśc w systemach zwiadowczych,tylko jakiś poważny bląd mógł by pozwolic na zwycięstwo pilotowi miga.Po prostu piloci F-14 mają znacznie większe szanse dowiedzieć się wszystkiego o swoim przeciwniku na długo zanim on się dowie,że coś mu zagraża.I to jest teraz podstawą przewagi,co potwierdzają wyniki wielu walk. |
|
_________________ Nigdy nie jest tak zle,aby nie mogło byc gorzej. |
|
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany:
Czw Cze 19, 2008 6:53 am |
|
|
Jędruś |
szeregowy |

|
|
Dołączył: 19 Cze 2008 |
Posty: 1 |
Skąd: Łódź |
|
|
 |
 |
 |
|
F-14 został zaprojektowany do walki z... rakietami przeciwokrętowymi jakimi sowieckie lotniskowce i inne okręty, np. podwodne chciały by zaatakować amerykański lotniskowiec. W tym celu głównym jego uzbrojeniem było 6 rakiet Phoenix o zasięgu 200km raczej nie nadających się do walki powietrznej z samolotami. Miał przewidziane także rakiety do takiej walki ale nie było to jego podstawowe zadanie. Tak więc by oryginalny F-14 mógł pokonać natowskiego Mig'a-29 wymagałby sporej modernizacji. A swoją drogą to obserwuję, że F-14 jakoś znikają ostatnio z użycia. |
|
|
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany:
Wto Sie 26, 2008 7:53 pm |
|
|
darek |
st. kapral |

|
|
Dołączył: 09 Sie 2008 |
Posty: 43 |
Skąd: bielsko biala |
|
|
 |
 |
 |
|
jak sama nazwa wskazuje f14 jest starszym modelem f16 . mimo to ten ostatni jest bardzo wadliwą i kosztowną w exploatacji maszyną nie wspominając już o f14 jak sami mogliśmy się przekonać w tych i owych wiadomosciach.co do pilotazu obu maszyn to z pewnoscią nie zasiadają tam laicy tylko fachowcy. przypomnijcie sobie zderzenie obu własnie migów na pokazach we francji.gdzie katapultowało sie iocalało 2 owych rosyjskich pilotów 20 m nad ziemią! z tego że wyjdą cało to szansa jak 1 na 1000. a skonczyło sie tylko na złamanej szczęce Wszystko to dzięki najlepszym fotelom katapultowym na świecie montowanych w migach o których inni mogą tylko pomażyć.No i oczywiście doświadczenie pilotów to najważniejsza sprawa. |
|
|
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany:
Wto Sie 26, 2008 8:03 pm |
|
|
darek |
st. kapral |

|
|
Dołączył: 09 Sie 2008 |
Posty: 43 |
Skąd: bielsko biala |
|
|
 |
 |
 |
|
Jędrek !! zlituj się oco chodzi z tym że f14 mógłby pokonać -NATOWSKIEGO MIGA!!! skąd w nato migi!!!?? |
|
|
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany:
Wto Lis 11, 2008 1:05 am |
|
|
gattone |
szeregowy |

|
|
Dołączył: 11 Lis 2008 |
Posty: 1 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Przede wszystkim:
- F-14 jest juz od dawna wycofany ze sluzby (zastapiony przez F-18, ktory obecnie jest zastepowany przez F-18C/D).
- MiG-29 jest mysliwcem frontowym, podczas gdy F-14 to byl przede wszystkim samolotem przewagi powietrznej i byl w uzyciu przez amerykanska marynarke. To od razu stawia F-14 w korzystniejszej sytuacji, zarowno pod wzgledem mozliwosci maszyny jak i wyszkolenia pilotow.
- Jest duza roznica czy przeciwko radzieckiemu MiG'owi stanalby F-14 nalezacy do US Navy czy Iranu.
- NATO mialo od 89-tego i wciaz na MiG'i-29.
- MiG-29 nigdy nie odniosl zwyciestwa powietrznego (!), a wiele MiG'ow-29 zostalo zestrzelonych. Nie licze tu incydentow zestrzelenia wlasnego kolegi czy cywilnej Cessny. |
|
|
|
|
|
Wysłany:
Pią Mar 13, 2009 8:01 pm |
|
|
pinio1994 |
st. sierżant |

|
|
Dołączył: 11 Mar 2009 |
Posty: 157 |
Skąd: Chełmża |
|
|
 |
 |
 |
|
Liczy się tylko doświadczenie i umiejętności pilota. |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group
|