|
 |
|
 |
Silniki ZMZ-41 a ZMZ-66 |
Wysłany:
Nie Sty 07, 2007 12:32 pm |
|
|
tomP |
szeregowy |

|
|
Dołączył: 07 Sty 2007 |
Posty: 2 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Witam, mam kilka pytań dotyczących w/w silników.
ZMZ-41 jest to silnik 5,5l stosowany w BRDM-2, drugi 4,25l z gaza 66.
Gdzieś znalazłem informacje że oba silniki korzystaja z takiego samego aluminiowego bloku. Różnią sie jednak pojemnością. Silnik z BRDM-2 ma skok tłoka 88mm a średnice tłoka 100mm. Silnik z gaza 66 ma skok 80m i średnice tłoka 92mm.
Moje pytania dotyczą możliwości przerobienia silnika z gaza 66 na silnik z BRDM2 (chodzi głównie o pojemność).
Czy silnik w BRDM różni się zastosowaniem innych tulei cylindrowych, tłoków, korbowodów i wału korbowego o dłuższych wykorbieniach? Czy te elementy pasują do obu bloków (czy są wymienne)?
Czy w silniku gaza 66 jest dość miejsca żeby włożyć tuleje cylindrowe od BRDM-2?
Jaki jest kształt komór spalania w BRDM i czy głowice z gaza 66 mozna założyć do BRDM2 (napewno wzrósł by stopień sprężania). Czy rosjanie w BRDM2 wraz ze wzrostem pojemności przewidzieli wieksze średnice: zaworów, gniazd zaworowych, kanałów dolotowych? Czy gaźnik na obu konstrukcjach jest taki sam?
pozdrawiam |
|
|
|
|
 |
|
 |
|
Wysłany:
Nie Sty 07, 2007 4:21 pm |
|
|
tomP |
szeregowy |

|
|
Dołączył: 07 Sty 2007 |
Posty: 2 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
Jeżeli jest ktoś zainteresowany posiadam wersje cyfrową instrukcji obsługi gaz 66 w jezyku polskim bodajże 400 stron. Chetnie wymienie na na instrukcje od BRDM 2. Pewno z rysunków i informacji mógłbym torche odpowiedzi sam wynaleźć.
pozdrawiam |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1
|
|
|
Powered by phpBB Š 2001, 2002 phpBB Group
|